אב"י הנחל - מכתב קמ'

ב"ה אור ליום ששי כ"ג אייר תשך.

ידיד לבי הנעים מר ז".שזר הגדל וצומח מטיפי גן עדן של הצדיק שהוא שורש נשמת משיח, שורש כל מעיינות החכמה, שיכול להעלות ולחדש את העולם לטובה, לקשר ולהמשיך את כולם להשי"ת, אפילו את הרחוקים מאד מאד בתכלית הריחוק ביותר. חיים ושלום

ברודער הרציגער, שרעק זיך ניט, גאט איז מיט דיר, ביי"א דיר, לעייבין דיר {אחי הנלבב, אל תירא, ה' עמך אצלך ועל ידך}, הצדיק קורא וצועק אלינו בקול חזק ועמוק מאד גיוואהלד זייט אייך ניט מייאש, קיין יאוש איז גאהר ניט פאר אנדען {גיוואהלד אל תתיאשו, אין שום יאוש כלל} יש ענין שנתהפך הכל לטובה, טייערער הרציגער ברודער {אחי היקר והנלבב} הסתכל היטב והתבונן גודל עוצם הנס והחסד הנפלא שהפליא עמנו אדון הנפלאות בעת חושך כזה, אשר פקח עינינו לראות נקודת אמת אמתי כזה, שאי אפשר להסתירו מדעתנו בשום אופן וזכינו להיות בחלקו של הצדיק האמת אור החדש הגדול והנורא וכו".

אף אם המלחמה ארוכה וחזקה מאד, וגודל ההתגרות שמתגרין בנו הוא בלי שיעור, ומעשינו הם כמו שהם, עד שירדנו פלאים לעמקי ימים ותהומות אעפי"כ השי"ת יגמור את שלו בודאי, וכל אלו הרהורי תשובה שבא לאדם בימי חייו אינו נאבד שום אחד מהם, אעפ"י שאין זוכין עדיין לתשובה כראוי, ואפילו אם הבעל דבר מתגבר עליו אח"כ ביותר ונופל למטה יותר ויותר ח"ו, אעפי"כ כל מה שנתעורר לפעמים באיזה הרהורי תשובה מעט דמעט כחוט השערה אינו נאבד לעולם. וסוף כל סוף יהיה לו תיקון עי"ז ע"י התקבצות ההרהורי תשובה. בכח הצדיק האמת המנהיג הרחמן שמצדיק את כל ישראל ומסתכל רק על הטוב שיש בכל אחד מישראל, ומלקט ומוצא כל הנקודות טובות שיש בכל אחד אפילו כחוט השערה, ועושה מהם כלים וצינורות נפלאים להמשיך השגות אלקות על ידם לכל אחד אפילו להנפולים והירודים מאד להאיר גם בהם כי עדיין ה" אתם ואצלם וכו' שזה עיקר תקותם ותיקונם, עיקר הישועה הבאה אינה אלא ע"י אמונה, ומדת האמונה היא לפי מנהיג הדור, צריך לראות למלאות את האמונה ע"י הארה של הצדיק שהוא כלליות של השבעה רועים, כי הוא רועה האמונה לתקנה ולהשלימה, ועל שם זה נקרא רועה, ע"ש (תהלים לו), "ורעֲה אמונה" וכל עיקר אמונת ישראל ממשיך הוא להדור, וא"א להתקרב לזה הצדיק אלא ע"י עזות כמארז"ל הוי עז כנמר, כי יש רועים של הסט"א, והם ג"כ מפורסמי הדור ועיקר מלכותם ע"י עזות, והם ככלבים בעזותם בבחי' (ישעיה נ"ו) "והכלבים עזי נפש המה רועים" והן פני הדור כפני הכלב. וע"כ כדי להנצל מהם מתחת ממשלתם אי אפשר רק ע"י עזות, לעמוד נגד עזותם, ואז "נהלת בעזך אל נוה קדשך" היינו ע"י עזות נכנס לתוך הקדושה. אסיים ואומר שלום מעומק הלב: המשך יבא
ישראל דב אודעסר

{אב"י הנחל השלם - חלק ב' - מכתב קמ'}
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בִּירוּשָׁלָיִם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה