אב"י הנחל - מכתב קלט'

אהובי חביבי מר ז.שזר ששם את לבו להמשך אל האמת האמתי הפודה מכל הצרות, אשרי חלקו. ברכה ושלום וחסד לאורך ימים

ע"י דיבור קל של הצדיק נפתח אור גדול אזי בניקל לבני אדם להשיג חכמות רמות.

ע"י דיבור קל של הצדיק נפתח אור גדול אזי בניקל לבני אדם להשיג חכמות רמות!

כשכבר הימים באים והגיע האדם לעת זקנותו ומתחיל היום לערוב, וכשרואה שעברו רוב שנותיו אזי עפ"י רוב רוצה להתחיל (עי"ז להתחיל בתשו) להרהר בתשובה ולהתקרב להשי"ת באמת מתגבר הבעל דבר ומתפשט מאד למונעו מדרך החיים חו', ואינו רוצה להניחו לצאת מתאותיו ורשתיו אשר נלכד בהם, ואזי עיקר הנסיון של האדם, אז צריך להתסכל בעצמו מאד על אחריתו וסופו ולהתגבר ביותר ויותר לקשר עצמו היטב לצדיק האמת שהוא בחינת משה משיח שמחזק בהתחזקות גדול מאד בלי שיעור וערך ומספר להתחזק להתחיל בכל פעם מחדש להתקרב להשי"ת, כאילו עכשיו נולד ולבלי ליפול משום דבר שבעולם. והעיקר שצריך להתגבר כנגד בחינת המוחין דקטנות שהם מתגברים מאד על האדם ורוצין להפילו בדעתו כאלו אין לו עוד תקוה ח"ו. רק ידע ויאמין בדברי הצדיק האמת שצעק בקול גדול וחזק כי אין שום יאוש בעולם כלל. כי לגדולתו אין חקר, ובגודל רחמיו ית" יכול להפוך הכל לגמרי מרע לטוב ומעונות לזכיות ע"י תשובה!

דברי הצדיק האמת שמחזק אותנו מאד להתחזק ברצונות וכיסופים טובים להשית תמיד בהשי"ת תמיד בכל מה שעובר עלינו ומודיע לנו כי אין שום יאוש בעולם כלל. דברים אלו צריכין אנחנו ליזהר בהם להכניסם בלבנו כטל וכמטר, כי כמו הטל והמטר שיורדין טיפת מים בארץ ואח"כ צומח מהם צמחים נפלאים, כמו כן צריכין להכניס הדיבורים אלו בעומק הלב היטב עד שיצמחו בלב ויעשו פירות טובים, כי דברים אלו להתחזק בהשי"ת תמיד צריכין להאזין היטב ולהבין דבר מתוך דבר להבין היטב רמיזותיו של הצדיק עד היכן עד היכן צריכין להתחזק לעולם כי אי אפשר לבאר כלל כל הצורך בדברים הללו בפרטיות רק ברמז שמורה לך הדרך ומרמז בדרך זו תלך ועי"ז וכו' להתחזק תמיד ברצונות וכיסופים וצעקה שיש לפעמים וכו' ושאגה להשי"ת. ועי"ז בודאי יזכה סוף כל סוף לגאולה שלימה לשוב להשי"ת באמת;

עיקר עיכוב הגאולה הוא רק ע"י מחלוקת, כי בכל דור נמצאים בני אדם גדולים וחשובים שיש בהם ניצוצי דתן ואבירם, והם חותרים להרחיק מהצדיק האמת בחי' משה, ועי"ז נתגלגלו כל הצרות והחורבנות של עכשיו, אך אעפי"כ אתה מרום לעולם ה", כי גם כמו כן נמצאים בכל דור ודור צדיקים וכשרים אמתיים שהם נלוים אל הצדיק הגדול המובחר ושמחים לקראתו ושומעים לעצתו ועי"ז תבא הגאולה שלימה! יש לפעמים שדייקא כשאדם מגיע למקום נמוך ורחוק מקדושת ישראל מאד מאד שם דייקא יתעורר בהתעוררות גדול להשי"ת, ויש בזה כמה טעמים ובחינות!

{אב"י הנחל השלם - חלק ב' - מכתב קלט'}
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בִּירוּשָׁלָיִם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה