אב"י הנחל - מכתב קמא'

ב"ה ער"ח סיון תש"ך, טבריא.

אהובי יקירי מר ז.שזר הגודל וצומח מטיפי גן עדן של הצדיק שהוא שורש נשמת משיח שיכול להעלות ולחדש את כל העולם לטובה לקשר ולהמשיך את כולם להשי"ת אפילו את הרחוקים מאד מקדושת ישראל בתכלית הריחוק ביותר. שלום וכל טוב לאורך ימים.

אהובי אחי נפשי ולבבי אשר אהבת דוד ויהונתן אהבתנו ולא תבטל לעולם, יען אינה תלויה בדבר בטל, הסתכל היטב והתבונן בעוצם החסד והישועה הנפלאה אשר הפליא השי"ת עמנו, אשר פקח עינינו לראות נקודת אמת אמתי כזה שלא נתגלה מימות עולם, שאי אפשר להסתירו עוד מדעתנו בשום אופן.
מה מאד מתקו דברי חז"ל אלינו במה שרמזו לנו בדבריהם על רבינו, הלכה כרב נחמן, והלכה כרב נחמן, והלכה כנחמני.

עיקר הישועה הבאה אינה אלא ע"י אמונה, ומדת אמונה היא לפי מנהיג הדור: צריך לראות למלאות את האמונה ע"י הארה של הצדיק שהוא כלליות השבעה רועים כי הוא רועה האמונה לתקנה ולהשלימה, וכל עיקר אמונת ישראל ממשיך הוא להדור ואי אפשר לבא לזה הצדיק ולהתקרב אל הקדושה כי אם ע"י עזות דייקא, כמאחז"ל הוי עז כנמר, וכמש"כ "נהלת בעזך אל נוה קדשך" היינו ע"י עזות נכנס אל הקדושה כי יש רועים של ה"סטא" והם ג"כ מפורסמי הדור, ועיקר כחם ע"י עזות, והם ככלבים בעזותם, בבחי' והכלבים עזי נפש המה רועים (ישעיה נו) והן פני הדור כפני הכלב, וע"כ אי אפשר להנצל מהם מתחת ממשלתם רק כשיהיה לו עזות גדול מאד לעמוד כנגד עזותם הרע, וכן אי אפשר להנצל מכל המונעים והחולקים והמתנגדים ולהתקרב אל האמת כ"א ע"י עזות דקדושה!

ע"י שנתגלה שהכל מתנהג ברצונו י"ת, ואין שום חיוב הטבעי כלל, עי"ז נעשה יראה, כי אז יודעים שיש שכר ועונש ושייך להתיירא מפניו י"ת. אבל כשנופלים לכפירה כאלו הכל מתנהג עפ"י הטבע אין שייך יראה כלל.

יש חיות רעות דורסים וטורפים, והם חכמי הטבע שרוצים להראות ע"פ בחכמתם המוטעת שהכל עפ"י הטבע, וכאלו אין שום רצון ח"ו, ואפילו האותות נוראות שעשה עמנו השי"ת משימים הכל בתוך בדרך הטבע, והחכמים הללו הם בחי' חיות רעות, והם דורסים וטורפים רבים מבני עמינו שטועים גם כן אחריהם וסוברים כמותם כאלו הכל ע"פ חיוב הטבע ח"ו, ואלו הנפשות הם כצפרים האחוזות בפח, ע"כ כל מי שחס על נפשו צריך לברוח ולמלט נפשו מהם שלא תהיה נפשו נטרפת ונדרסת ח"ו על ידם, ע"כ חלילה להסתכל כלל באלו הספרים המדברים מחקירות אפילו בספרים שחיברו גדולי ישראל, כי אין רעה גדולה מזו.

{אב"י הנחל השלם - חלק ב' - מכתב קמא'}
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בִּירוּשָׁלָיִם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה