ב"ה
יקירי מר ז.שזר החותר ומשתדל להסתכל ולהתעדן באור פני הצדיק שהוא המנהיג הכולל, חכם הכולל, רוח הכולל, אשר רוח אלקים בו שמאיר בכל אחד רוח אלקים, ולוחם ומשבר ומבטל רוח השקר, רוח כסילות ושטותים של האמונות כוזביות, ורוח רעה רוח הטומאה של המחקרים והאפיקורסים. שלום וחיים וכל טוב.
אם מעשינו הם כמו שהם, וירדנו כמו שירדנו, ונפלנו למקום שנפלנו, אעפ"כ אל נדאג ואל נעצב, כי ה" אתנו ועמנו ואצלינו וקרוב אלינו, ואין שום יאוש בעולם כלל, כי עכשיו ת"ל יש צדיק מובחר כזה שמתקן הכל ומהפך הכל לטובה, ומעוונות נעשים זכיות, וע"כ כל מה שהאדם יודע בנפשו שהוא חולה ביותר, ופגמיו וקלקוליו והתרחקותו מהשי"ת עצום מאד, צריך לחפש ולבקש יותר ויותר אחר הצדיק הגדול במעלה ביותר שיוכל לרפאות גם אותו, כי כל מה שהחולה גדול ביותר, צריך רופא גדול ביותר!
עיקר התיקון שבכל מקום שנופלים לשם, אפילו למקומות הרחוקים מאד, אל יתייאש את עצמו, ויחפש וידרוש משם אחר כבודו י"ת!
כשישראל מקלקלים מעשיהם מאד מאד, עד שכמעט אין ניכר מעט הטוב שבהם מעוצם ריבוי הפשעים והקלקולים ר"ל, אז הצדיק האמת שהוא בחינת משה מלמד זכות על ישראל ע"י בחינת שערות, שעי"ז יכולים למצוא זכות אפילו בהגרוע שבגרועים, כי בכולם נמצאו כמה שערות טובות מה שממשיכים עצמם לפעמים מרע לטוב כחוט השערה!. ע"י שהולך האדם אחר חכמתו ודעתו, ואינו רוצה לבטל דעתו בשלימות נגד השי"ת ונגד הצדיק האמת, עי"ז נתבלבל המוח בחכמות של שטות ושקר וטעות עד שיוכל לסור ולהטות לגמרי מדרכי ה", כמו שמצינו רבים שנטו ע"י חכמתם מהשי"ת ותורתו ונפלו לעמקי תהום תחתיות ע"י שהעמידו על חכמתם ודעתם המשובשת, ועיקר החכמה להשליך כל החכמות ולהמשיך כל החכמה ודעת שיש לו לעבוד את ה" בפשיטות ותמימות ויבטל דעתו לגמרי נגד השי"ת ונגד דעת הצדיק האמת המובחר!
{אב"י הנחל השלם - חלק ב' - מכתב קמב'}
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בִּירוּשָׁלָיִם
יקירי מר ז.שזר החותר ומשתדל להסתכל ולהתעדן באור פני הצדיק שהוא המנהיג הכולל, חכם הכולל, רוח הכולל, אשר רוח אלקים בו שמאיר בכל אחד רוח אלקים, ולוחם ומשבר ומבטל רוח השקר, רוח כסילות ושטותים של האמונות כוזביות, ורוח רעה רוח הטומאה של המחקרים והאפיקורסים. שלום וחיים וכל טוב.
אם מעשינו הם כמו שהם, וירדנו כמו שירדנו, ונפלנו למקום שנפלנו, אעפ"כ אל נדאג ואל נעצב, כי ה" אתנו ועמנו ואצלינו וקרוב אלינו, ואין שום יאוש בעולם כלל, כי עכשיו ת"ל יש צדיק מובחר כזה שמתקן הכל ומהפך הכל לטובה, ומעוונות נעשים זכיות, וע"כ כל מה שהאדם יודע בנפשו שהוא חולה ביותר, ופגמיו וקלקוליו והתרחקותו מהשי"ת עצום מאד, צריך לחפש ולבקש יותר ויותר אחר הצדיק הגדול במעלה ביותר שיוכל לרפאות גם אותו, כי כל מה שהחולה גדול ביותר, צריך רופא גדול ביותר!
עיקר התיקון שבכל מקום שנופלים לשם, אפילו למקומות הרחוקים מאד, אל יתייאש את עצמו, ויחפש וידרוש משם אחר כבודו י"ת!
כשישראל מקלקלים מעשיהם מאד מאד, עד שכמעט אין ניכר מעט הטוב שבהם מעוצם ריבוי הפשעים והקלקולים ר"ל, אז הצדיק האמת שהוא בחינת משה מלמד זכות על ישראל ע"י בחינת שערות, שעי"ז יכולים למצוא זכות אפילו בהגרוע שבגרועים, כי בכולם נמצאו כמה שערות טובות מה שממשיכים עצמם לפעמים מרע לטוב כחוט השערה!. ע"י שהולך האדם אחר חכמתו ודעתו, ואינו רוצה לבטל דעתו בשלימות נגד השי"ת ונגד הצדיק האמת, עי"ז נתבלבל המוח בחכמות של שטות ושקר וטעות עד שיוכל לסור ולהטות לגמרי מדרכי ה", כמו שמצינו רבים שנטו ע"י חכמתם מהשי"ת ותורתו ונפלו לעמקי תהום תחתיות ע"י שהעמידו על חכמתם ודעתם המשובשת, ועיקר החכמה להשליך כל החכמות ולהמשיך כל החכמה ודעת שיש לו לעבוד את ה" בפשיטות ותמימות ויבטל דעתו לגמרי נגד השי"ת ונגד דעת הצדיק האמת המובחר!
{אב"י הנחל השלם - חלק ב' - מכתב קמב'}
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בִּירוּשָׁלָיִם
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה