אב"י הנחל - מכתב קלד'

בימינו בא שודד בגבולנו, והוא ראש לכל צוררינו, שם מצור ברזל עלינו, טמן מוקשים בדרכינו, פרש רשתות לרגלינו, עיניו לטש ושיניו חרק עלינו, להתגולל ולהתנפל עלינו לכלותינו ולהשמידנו מיהדותנו, ובכל יום ויום מתחדש ומתגבר עלינו כוס תרעליו להשקותנו, ואין ביכולת כלל לעמוד כנגדו. לכן הפליא ה" לעשות עמנו והקדים רפואה למכה והוריד לנו הצדיק האמת שהוא הרבי והמנהיג היחידי שבדורנו ושל כל הדורות הבאים הראש ומובחר מכל בחירי צדיקייא, להשקות כל הארץ חכמה ודעה את ה" בנהרי ונחלי חכמתו ותיקוניו ועצותיו העמוקות והתמימות, לטהר טמאים להרחיץ צואים להלבין כתמים לזכות אשמים לכפר זדונים לקרב רחוקים לקבץ נדחים ואובדים להוציא ממסגר אסורים להחיות רוח שפלים לשמח לב נדכאים ונדוים.

אשרי הזוכה להנצל מן הטועים והתועים בחשך ואפילה לבל יראו ויביטו באור הצדיק האמת שהוא שורש כלל כל הצדיקים שבכל הדורות והוא יגמור בשלימות כל התיקונים שהתחילו הצדיקים שבכל הדורות לתקן העולם. כי גם הצדיקים הגדולים עדיין לא גמרו ענין זה בשלימות, ורק הוא יגמור כל התיקונים ויתקן כל העולם בתכלית השלימות, ובגודל כחו ישובו כל באי עולם להשי"ת שיקיימו כולם את התורה, ויכניע ויבטל כל המינות והאפיקוסית וימשיך אמונה גדולה בעולם בתכלית השלימות, ויאיר בעולם התגלות אלקותו בהתגלות נפלא מאד אשר עדיין לא נשמע ולא נראה כזאת מימות עולם

יש נפשות נפולות מאד מאד שנפלו כל כך כמו שנפלו עד אין קץ בחרפת עונותיהם עד שאי אפשר להם בשום אופן לשוב להשי"ת, ואי אפשר שיהיה להם שום תיקון בעולם כי אם ע"י נשמת הצדיק האמת שיש בכחו הגדול להוציא כל אחד מכל המקומות שנפל לשם ולהעלותו ולתקנו, ואז השמחה גדולה מאד, כי אין שמחה לפניו י"ת כמו בעת שמחזירין בתשובה את הרחוקים מאד, כי השי"ת חפץ חסד הוא וצופה לרשע וחפץ בהצדקו וכל זמן שהאדם רחוק ממנו י"ת בעונותיו צר לו מאד כביכול וחושב מחשבות לבל ידח ממנו נדח, וע"כ ע"י שהצדיק מעלה ומתקן הרחוקים והנדחים שנדחו ונפלו בעמקי עמקי התהום תחתיות, ומחזירם להשי"ת עי"ז נגדלת השמחה מאד מאד כמו שמחזירין להמלך את בנו שגרשו מעל פניו בעונותיו, ועי"ז שנתרחק קלקל בכל פעם ביותר מחמת שנפל בדעתו ע"י שראה גודל ריחוקו מהמלך עד שטעה ונדמה בדעתו שהמלך הרחיקו לעולם ולא היה מצפה שישוב עוד אל המלך כ"ש "לא יאמין שוב מני חשך" ובאמת יש להמלך צער גדול בכל עת, וזוכר את בנו הרחוק בכל עת. וכשנמצא אחד שמרחם על המלך ועל בנו והולך אל המקום המזוהם שנפל לשם ומרמז לו רמזים ומתנהג עמו בחכמה נפלאה פלא והפלא עד שמכניס בו הרהורי תשובה ומחזירו אל המלך.

כשמתגבר תוקף זוהמת הנחש ח"ו שהוא מקומות המטונפים, ונתרחק מאד מקדושת יהדותו והוא נע ונד ומטולטל ודוחין אותו מקדושתו מדחי אל דחי עד שרוצה להפילו לגמרי מנקודת יהדותו ח"ו ואזי מתעורר קדושת נפש הישראלי, ואז דייקא אם הוא חזק ואמיץ ומתחיל לבקש ולדרוש ולחפש ולחתור בכל עת ולהתגעגע ולכסוף למצוא אותו י"ת, אזי אעפ"י שעדיין עוברים ימים ושנים הרבה ואינו זוכה למוצאו אותו י"ת ולהתקרב אליו, אעפי"כ ידע ויאמין כי בכל עת ועת ע"י כל בקשה ובקשה, וע"י כל דרישה ודרישה שדורש ומבקש ומחפש למצוא כבוד קדושתו י"ת, וע"י כל הבטה והבטה וגיעגוע שמביט ותולה עיניו לרחמיו י"ת וע"י כל תנועה ותנועה שפונה להקדושה ע"י כל זה זוכה בכל פעם לשבר חומות ברזל ודלתות נחושת אעפ"י שאח"כ מתגברין עליו בכל פעם יותר רח"ל אעפי"כ אין יגיעו לריק ח"ו, ואין שום תנועה שפונה להקדושה נאבדת ח"ו. כי צריכין לעבור עליו עידין ועידנים הרבה וכמה ימים ונהרות ותהומות ומימות מחולפים צריכין לעבור עליו, ובכמה מדברות המלאים נחשים ועקרבים גדולים ונוראים צריכים לעבור בהם עד אשר זוכה ליכנס לשערי הקדושה באמת. ואם הוא חזק וגיבור כארי לבקש ולחפש יותר אף אם יעבור עליו מה בודאי סוף כל סוף יזכה למצוא אותו יתברך, עד שיזכה לעלות בתכלית העליה.

וכל זה בכחו של הצדיק האמת כי לולא כחו הגדול לא היה לנו כח אפילו לחפש ולבקש כלל וח"ו היו נטבעין ח"ו ולא היה תקומה ח"ו להנופלים והרחוקים שנתרחקו מהקדושה כ"כ ובפרט עכשיו שיש בני אדם שנפלו לתהומות עד אין קץ וכו' ומהיכן היו מקבלין חיות וכח להתעורר עוד לבקש ולחפש כבודו י"ת ולשוב אליו י"ת בודאי ח"ו היה אבד תקותם חלילה, אך באמת ע"י כח הצדיק האמת שזכה לבחינת "איה", עי"ז יש כח לכל הנופלים אפי' למקומות המטונפים וכו', שיחפשו איה וכו', עד שיעלו בתכלית העליה. הצדיק האמת הוא מטה כלפי חסד תמיד ומוצא טוב בכל אחד מישראל, כי יודע ללקט כל בחי' השערות טובות שנמצא בכל אחד מישראל ועי"ז הוא עוסק ברפואות כל אחד ואפילו אם הוא חולה גדול מאד מאד בחלי הנפש, כי הוא מוצא בו ג"כ נקודות טובות, בחי' שערות דהיינו מה שמנתק עצמו מרע לטוב כשערה,  וזאת השערה הוא בחי' צינור וכלי שהצדיק ממשיך על ידו גם עליו שכליות וצמצומים עד שמכניס בו ג"כ השגות אלקות שזהו עיקר גדולת הצדיק כשיכול לרפאות גם החולה הגדול ביותר.

המעתיק והמסדר המתפלל בכל יום לשלומו והצלחתו ודבוק בנפשו היקרה והנעימה בכל עת תמיד בכל לב (ונפש) ובכל נפש באמת ודורש שלומו וטובתו ושלום הנלוים אליו. גם אקרא לשלום החבר היקר ה"ר יצחק געלבאך.

{אב"י הנחל השלם - חלק ב' - מכתב קלד'}
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בִּירוּשָׁלָיִם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה