אב"י הנחל - מכתב קלא'

לכבוד הדורש ומבקש הפלטין של אמת מר ז.שזר שלום רב

זיסער ברודער האלט זיך, לאז דיך ניט אפ {אחי המתוק אחוז עצמך היטב אל תעזוב עצמך ואל תרפה}, חזק ונתחזק ואל נהיה כפיל הגדול וכגמל, אפילו כשמשכיהו בחוטמו העכבר, לא יבעט בו. וכל זה מחמת שטות שאינו יודע מכוחו, אבל נפשי הפקחת וחזקה, אזור נא כגבור חלציך, וחגור בעוז מתניך לעוף כנשר אל הצדיק האמת שהוא בחינת משה משיח, המרפא כל חולי, ואיש מכאובות, עור ופסח, צרוע ונגוע, מוציא נפשות משאול תחתיות מהפך ירידות לעליות, וזדונות לזכיות; אשרי למי שזוכה להתקרב בעודו בחיים חיותו לצדיק האמת אשרי לו אשרי חלקו, כי הבעל דבר שם לבו על זה מאד עכשיו לבלבל את העולם, כי ישראל הם עכשיו קרובים אל הקץ מאד, ויש עכשיו לישראל גיעגועים גדולים וכיסופין גדולים להשי"ת, אשר לא היתה כזאת בימי קדם. וכל אחד נכסף מאד להשי"ת, ע"כ הערים הבעל דבר והכניס מחלוקת בין הצדיקים, והקים בעולם מפורסמים הרבה של שקר עד שאין אחד יודע היכן האמת. ע"כ צריכין מאד להרבות בתפלה ותחנונים מאד לזכות להתקרב להצדיק האמת: אמת ושקר הם בחינת מלך ועבד, דע שיש שני מיני פלטין, באחד דר מלך ובהשני דר עבד, ושניהם דומים זה לזה לגמרי, וקשה מאד להבחין ביניהם, כי יש כמה נפשות שמתקשרין עד שנעשה מהם בית ופלטין, כי מתקשרין אחד באחד, ואחד באחד, עד שנעשה מהם יסוד, ואחר כך נעשה אהל עד שנבנה מהם בית ומדור ששם דר אמת, ומי שרוצה למצוא אמת ימצא בבית ופלטין זה של אלו הנפשות שמהם נעשה מדור לאמת, ויש כנגד זה שמתקשרין כמה נפשות ונעשה מהם בית ששם דירת השקר שהוא בחינת עבד, והנה בין שני הבתים הנ"ל אפשר לטעות היינו בין האמת והשקר, כי השקר מדמה עצמו להאמת, כי גם שם יש קשר מנפשות רבים עד שקשה מאד להבחין בין האמת והשקר ואפשר לאדם לטעות ואינו יודע היכן האמת ולהיכן יקרב עצמו.

{אב"י הנחל השלם - חלק ב' - מכתב קלא'}
נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מאומן ♥ בִּירוּשָׁלָיִם 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה